Senin, 04 Februari 2013

Pahot Ma Haporseaonmu

Pangk 2.1-11

Panandaon di Debata ndada holan di angka ulaon las ni roha dohot di tingki jumpang olopolop alai boi tandaonta marhite angka arsak ni roha manang habotniroha pe. Ra sungkun sungkun do rohanta boasa pola loason ni Debata jumpang di ngolu ni angka na porsea ro pangunjunan, parungkilon, hasusaan, mandate dipardalan ni ngoluna. Adong do apala sangkap ni Debata na naeng idaonta sian i. Molo taida dipandohan ni Jesus; Gabe hulehon tu nasida hangoluan salelenglelengna ndang be mago nasida salelenglelengna jala ndang tarrampas manang ise nasida sian tanganKu,(Joh 10.28), lapatanna sude na niae ni angka na porsea i ndada gabe marhuaso sibolis pamagohon ngoluna sian asi dohot holong ni rohaNa. Dihagandaon ni haporseaon dohot di las ni roha do panandaon di Tuhan Jesus na tuk paluahon dohot dipangurupion dapot hita gogo sian angka sude hamaolon dohot las ni roha dingolunta on (ptds 2 Petr 3.18). Didok si Johannes do angka tantangan na niadopan ni huria i, na ro angka pargapgap manopot huria i(ay 2), gabe tubu ma angka parpoda haliluon. Ido na nidokna " Ulahon ma angka ulaonmu na parjolo i" ima ngolu na dibagasan holong ni roha (ay 4). Dipapita Apostel Johannes do haporseaon ni huria asa unang mabiar mangulahon sude naung suan dingolu nasida nasailaon, sadsa sian ulaon ima "Denggan Marroha", jala ditatap si Johanes do angka na masa i ditongatonga ni huria i. Naeng idaonta ma songon dalanta laho pahothon haporseaon marhite:
  1. Mangolu dibagasan habegeton: Habengeton i ma manghorhon hatauon manang kemampuan mangula angka ulaon. Di luar ni haporseaon, ndang adong jolma na tau mangula angka na denggan. hatuaon i ndang diukur sian segi jabatan manang pendidikan, alai sian haporseaon, ai haporseaon i mambahen jolma marbisuk jala tau mangula ulaon.
  2. Ima las ni roha: Ai ndang na murak hita bahenon ni panghirimon i, ai nunga adong keyakinan na ingkon jaloon hamonangan (ay 7). Ala ni i las do rohanta mangula angka ulaon na denggan, nang pe ndang pintor dapot hita hasilna di tingki i. Ibarat ni sahalak pangula na manuaen eme, suansuanna, mulai sian na mangula tano andorang so manuan, nunga adong pos ni roha di ibana ingkon manapu jala manggotil ibana di tingkina. Ala ni i do adong las ni roha mangula, nang pe martaon udan dohot las ni ari.
  3. Diontang jala dijou asa ro manjalo roti hangoluan: Unang mandate alai dapotan angka pasupasu na so boi tuhoron do molo sai burju hita mamolus angka na maol. Ontangan dohot joujou ni Debata marlaku jala mardalan do i sepanjang zaman tu sude jolma (Poda 9.5-6; Mat 11.28-29). Jala i do simbol ni holong ni roha ni Debata manjou saluhut jolma. Istilah "sipanganon"dohot "siinumon", i ma roti, aek dohot susu, ima simbolo ni pasupasu ni Debata na mangalehon hangoluan tu angka namanjalos (Poda 3.18, 4:22). Ndada roti material sambing na nidokna disi, ala hata ni Debata na gabe roti hangoluan, dohot tumpal hangoluan na nidokna disi, ala hata ni Debata na tumpal hangoluaonta, songon ido hata ni Debata mansai ringkot di ganup jolma. Amen

Minggu, 03 Februari 2013

Pertobatan akan Membuka Jembatan Berkat

Efesus 5.8-14

Pada hakikatnya kehidupan manusia ada 2 unsur, yaitu (1). Hidup didalam terang/kebaikan. (2). Hidup didalam Kegelapan/kejahatan. kedua unsur ini tidak dapat akan perna bersatu, apapun yang akan terjadi. Kedua unsur ini akan tetap mempertahankan sifat dan ciri khas masing-masing daripada yang sudah ia miliki. Yang menjadi pertanyaan ialah, apakah ini merupakan suatu yang harus kita terimah begitu saja sebagai manusia yang memiliki hati dan pikiran? Dengan jelas dikatakan itu tidak mungkin, sebab kekuatan Firman Allah dan kuasanNya dapat mengubah kegelapan/kejahatan menjadi kebaikan/Terang. Dalam suratnya Rasul Paulus pada Timoteus mengatakan; Segala tulisan yang diilhamkan Allah memang bermanfaat untuk mengajar, untuk menyatakan kesalahan, untuk memperbaiki kelakuan dan mendidik orang dalam kebenaran. Dengan demikian tiap-tiap manusia kepunyaan Allah diperlengkapi untuk setiap perbuatan baik (2 Tim 3.16-17).
Rasul Paulus yang tertulis di Efs 5.8, tidak segan-segan mengatakan hal ini kepada jemaat Efesus; Dahulu adalah kegelapan. Artinya dosa dan kejahatan manusia sudah mendarah daging dalam kehidupan manusia selama ini, sebelum Kristus menyinari wajahNya pada kehidupan umatNya. Sifat dan unsur itulah yang harus ditobatkan dan untuk membuka jembatan yang baru, dirombak diubah menjadi anak-anak terang. Dan kita sebagai umatNya tidak boleh tawar-menawar, kita tidak boleh pikir-pikir dulu nanti dijawab. Tetapi kita harus mampu mengambil keputusan yang tepat dan jelas. Yesus dengan jelas mengatakan bahwa kita adalah milikNya yang Kudus; Dan Aku menguduskan diriKu bagi  mereka, supaya mereka pun dikuduskan dalam kebenaran (Joh 17.19). Dimana nats ini mengajak kepada setiap manusia yang sudah ditebus dalam kasihNya, menentukan pilihan yang jelas dan tetap untuk mendapat kesempatan yang pasti.
Saudara/i kekasih di dalam Kristus Yesus, totalita kehidupanya akan memancarkan Terang dan berbuah kebaikan, keadilan dan kebenaranNya, dan mengenakan manusia baru, yang telah diciptakan menurut kehendak Allah di dalam kebenaran dan kekudusan yang sesungguhnya (Efs 4.24). Banyak hal-hal yang kita jalani namun kita tidak tauh apa tujuan dan maknanya pada diri kita sendiri(jangan ambil bagian dalam perbuatan yang tidak  berbuah apa-apa) ay 11. Kita diterima sebagai anak-anak Allah bukan karena kuasa dari dalam diri kita sendiri, namun kuasa dari luar dirinya(Tuhan).
Pokok Khobat:
  1. Siapa berpegang pada kebenaran yang sejati, akan menuju hidup, akan tetapi siapa yang mengejar kejahatan, akan menuju kebinasaan. (Amsal 11.19)
  2. Pertobatan akan membuka jembatan berkat kehidupan kita yang percaya padaNya
  3. Keselamatan bukan kuasa dari dalam diri kita, namun kuasa dari luar diri kita(Kristus Yesus)

Sunat Tanda Perjanjian Allah


1. Pendahuluan

Sebagai warga Kristen yang beriman berarti kita adalah manusia yang berpengharapan di dalam Allah Bapa, Anak dan Roh Kudus akan mendapatkan keselamatan, kasih karunia dan hidup yang kekal. Apakah yang menjadi alat keselamatan tersebut? Di dalam PL kita mengenal sunat (Kej 17.1-27), sedangkan dalam PB kita mengenal baptisan dan kita sebagai warga Kristen juga mengenal sunat. Akan tetapi tidak sampai disitu saja, namun bagaimana sebenarnya hubungannya dengan istilah "baptisan" di dalam PB atau yang kita kenal sekarang ini.

2. Arti dan makna Theologis Sunat sebagai Tanda Perjanjian menurut PL
Secara harafiah atau secara ratio kita, sunat itu dapat kita artikan secara praktis adalah pemotongan kulup kelamin atau membuang sebagian dari kelamin laki-laki. Berangkat dari Kej 17.1-27, disana telah diuraikan dengan jelas bahwa sunat merupakan tanda keanggotaan dalam perjanjian Allah dengan umatNya. Dalam ay 14 ditetapkan dengan tegas bahwa penyunatan menjadi suatu syarat mutlak untuk keanggotaan dalam jemaat, sebagai alat pengantara keselamatan dan barang siapa menolaknya tidak berhak atas keselamatan itu sendiri. Sunat menjadi tanda perjanjian yang dilakukan Allah dengan Abraham. Setiap laki-laki di dalam rumahnya dan menjadi kepunyaan Abraham haruslah disunat. Jika seseorang dari keturunan Abraham tidak memenuhi perintah Allah ini, maka ia memutuskan perjanjian dengan Allah ia akan dihukum, akan di basmi, ia akan mati oleh karena melanggar perintah Allah. Berdasarkan atas perjanjian tersebut, semua keturunan Abraham diharapkan akan taat kepada Allah, tidak hanya itu saja mereka akan diberikan keselamatan asal mereka mau disunat. Oleh karena itu sunat menjadi suatu tanda dari karya kasih karunia dimana Allah memilih dan menandai orang-orang milikNya.
Dalam PL bangsa Israel diharuskan menyunatkan anak laki-lakinya setelah berusia 8 hari. Tuhan yang memberikan peraturan tersebut kepada umatNya Israel karena itulah tanda dan cap. Tanda adalah sesuatu yang dapat dilihat untuk menggambarkan hal yang tidak dapat dilihat, dan cap adalah suatu pertanda yang menjamin ketulenan sesuatu. Adapun makna theologis atau arti dari sunat bagi orang Israel adalah:
1. Sebagai pengampunan dosa
Pemotongan dan pembuang kulup adalah lambang pembuangan dosa karena pada dasarnya manusia itu adalah kotor, najis dan jahat.
2. Sebagai lambang hidup baru kepada orang beriman
Suatu pertanda hati yang disunat yakni hati yang baru yang diberikan kepada orang beriman (lh Roma 2.29; Yes 4.4)
Tetapi walaupun demikian, sunat itu sendiri tidaklah menyelamatkan sebab yang menyelamatkan adalah iman. Sama halnya dengan Abraham, sebelum ia disunta ia sudah dibenarkan karena iman. Sunat tersebut hanyalah menjadi suatu tanda atau pengukuhan perjanjian Allah(lh Roma 4.11). Akan tetapi sunat memang bukan hanya suatu tanda atau ibarat semata-mata, sebab bersamaan dilaksanakan sunat itu Tuhan Allah berkenan memberikan pengukuhan, memberikan jaminan bahwa sama seperti kulup orang itu telah dibuang, demikian juga Tuhan Allah telah membuang dosa orang yang disunati jika ia percaya.

3. Sunat menurut PB
Dalam sunat seharusnya bangsa Israel hidup sebagai suatu bangsa yang dikuduskan maka seluruh hidupnya haruslah dipersembahkan kepada Allah. Tetapi semuanya itu mengakibatkan kesombongan bagi diri mereka. Mereka beranggapan bahwa mereka adalah bangsa yang dikuduskan, bangsa yang bersunat bangsa yang baik.
Di dalam PB sunat tersebut telah diperbaharui atau digantikan dengan "Baptisan Kudus". Pelayanan baptisan tidak asing lagi bagi lingkungan ibadah Yahudi seperti di Sinagoge yang dikenal dengan baptisan proselit yakni baptisan bagi orang-orang yang diinginkan memasuki agama Yahudi seperti orang kafir haruslah dibaptis atau dibersihkan dan disucikan.Hubungan antara baptisan kudus dengan sunat pada hakekatnya makna dan arti keduanya adalah sama saja. Baik sunat Perjanjian Allah, sehingga pada hakekatnya hanya berbentuk tandanya yang lainnya.

4. Kesejajaran Sunat dengan Baptisan
Sunat sebagai tanda perjanjian Allah dengan Abraham menjadi titik berangkat dari penjelasan dengan Abraham menjadi titik berangkat dari penjelasan dalam skop ini. Sunat menjadi tanda perjanjian kasih karunia dalam arti bahwa dengan sunat Abraham dan keturunannya masuk dalam perjanjian Allah yang didasari iman kepada Allah (bnd Rm 4.11). Bagaimana kesejajaran sunat tersebut dengan baptisan yang kita kenal sekarang ini. Dalam Kolose 2.11-12 dijelaskan bahwa orang percaya telah disunat yaitu dengan sunat Kristus yang dinyatakan dalam baptisan air. Ia telah dikuburkan dan dibangkitkan bersama Kristus dalam iman kepada Allah. Oleh karena itu berdasarkan Kej 17 dengan Kol 2.11-12 kita dapat menyimpulkan bahwa kesajajaran sunat dengan baptisan adalah: "Sunat telah digantikan dengan baptisan, sunat dalam PL dan baptisan dalam PB keduanya sama saja. Arti  theologiannya sama yaitu sebagai alat perjanjian atau tanda keselamatan untuk memperoleh kasih karunia dari Allah. Tetapi keduanya (baptisan dan sunat) tidak terlepas dari iman. Bukankah Abraham dibenarkan karena iman (Rm 4). 
Demikian juga dengan baptisan, memang baptisan itu sabagai perjanjian Allah kepada manusia untuk mendapatkan kesematan dan dasar dari segalanya ialah iman (Mrk 16.16) sebab dengan iman kita layak menerima baptisan kudus dan berkat tersebut hanya diberikan kepada orang beriman.
suatu rang tini

5. Arti dan Makna Baptisan bagi orang Kristen
Baptisan dalam bahasa Yunani disebut Babtizo yang artinya membasahi. Dewasa ini orang Kristen mengenal 2 jenis baptisan yaitu dengan cara memercikkan air ke atas kepada dan membenamkan atau menyelamkan. Dan kedua cara ini adalah sama saja, karena hal itu hanyalah sebagai soal praktis saja. 
Baptisan adalah alat keselamatan. Akan tetapi kita janganlah salah tanggap terhadap arti yang sebenarnya.Bukan berarti kalau kita dibaptis kita akan memperoleh keselamatan. Apa yang dikaruniakan oleh Tuhan Allah dengan perantaraan babtisan itu juga dikaruniakan dengan perantara iman. Yang berarti orang yang dibaptis tanpa beriman ia tidak akan beroleh keselamatan tersebut. Yang dituntut secara mutlak dari orang Kristen saat ini untuk mendapatkan keselamatan yang dikaruniakan Allah di dalam Kristus adalah iman. Baptisan dan iman keduannya menjadi alat orang beriman untuk mendapatkan keselamatan (Mrk 16.16).
Adapun makna dari baptisan itu adalah:
1. Orang yang percaya dibenarkan dan diberikan pengampunan dosa (Kis 2.38) sama halnya darah Kristus sebagai pertanda atau ditandai untuk memberi pengampunan dosa bagi orang.
2. Hidup dalam kelahiran yang baru dan memperoleh kemerdekaan dari Yesus, tidak lagi hidup dalam dosa
3. Tuhan memasukkan kita dalam perjanjian barunya sehingga kita wajib hidup sebagai anggota PB yang benar-benar yakni, hidup dengan azas memuliakan nama Tuhan baik secara individu maupun sebagai anggota tubuh Kristus (yang beribadah).
4. Satu tubuh, dan satu Roh, sebagaimana kamu telah dipanggil kepada satu pengharapan yang terkandung dalam panggilanmu, satu Tuhan, satu iman, satu baptisan,satu Allah dan Bapa dari semua, Allah yang di atas semua dan oleh semua dan di dalam semua (Efs 4.4-6).

6. Refleksi (Baptisan HKBP)
Berangkat dari nats kita Kej 17.1-27 bahwa sunat itu sebagai tanda perjanjian yang kekal. Sunat tersebut haruslah diwariskan turun temurun. Sehingga di dalam PB sunat tersebut telah diperbaharui dengan baptisan. Dalam kitab Rm 2.17-29 ditekankan bahwa Paulus menasehati orang Yahudi supaya sunat bukan secara lahiriah tetapi bersunat secara rohani dan sunat di dalam hati (lht ay.29). Demikian juga halnya dengan warga Kristen saat ini, khususnya gereja HKBP supaya menginsafi bahwa Baptisan itu sebagai alat keselamatan untuk memperoleh kasih karunia dan hidup yang kekal. Janganlah baptisan ini dipakai hanya sebagai tradisi saja.
Menurut Agenda HKBP, baptisan dapat dibagi dalam 3 bagian atau jenis yaitu;
1. Baptisan anak-anak
Pesan Agung Tuhan Yesus dalam Mat 28.19-20 menjadi dasar bagi orang Kristen untuk melakukan pelayanan baptisan tersebut. HKBP saat ini cenderung melaksanakan pelayanan baptisan pada anak-anak. Melalui baptisan ini anak-anak sudah menjadi milik Kristus. Orang tua si anak meminta supaya anaknya itu dibaptis dan disinilah terdapat perjanjian orang tua agar dia bersedia membimbing anaknya dan menasehati supaya mengenal kasih Allah yang sudah diterima pada saat anak itu dibaptiskan. Dan berjanji supaya anak itu mengenal Pendidikan Agama Kristen Protestan, supaya dia menjadi warga yang hidup ditengah-tengah jemaat khususnya di depan Yesus Kristus.
Dalam baptisan anak-anak juga memerlukan kesadaran iman orang tua dan mereka ini harus mendidik anak-anaknya dalam iman, dan baptisan anak-anak merupakan suatu panggilan orang tua untuk bergaul dengan Allah dalam iman agar Allah memenuhi janji keselamatan yang akan diberikan kepada si anak.
2. Baptisan orang dewasa
Di dalam baptisan ini dia dituntut supaya mengakui dosanya dan tidak mengulanginya lagi supaya tidak kena penghukuman dan menuntut dia  agar menyesali atas dosa yang diperbuat selama belum dibaptis dan menuntut supaya ia meninggalkan dosa dan perbuatan yang tidak berkenan di hati Allah dan supaya menerima yesus Kristus sebagai penebus dosa manusia yang akan datang ke dunia ini.
3. Baptisan darurat
Baptisan darurat diberikan secara mendadak kepada orang yang akan meninggal dunia yang belum dibaptis, biasannya bayi atau orang yang sakit keras. Karena baptisan ini sifatnya tergesagesa maka setiap orang boleh membaptis. Tujuan daripada baptisan ini adalah untuk menyampaikan di bayi kepada Allah hidup atau mati supaya ia menjadi warga Kerajaan Allah.

7. Kesimpulan
Sunat yang merupakan tanda perjanjian Allah dengan Abraham (Kej 17) telah diperbaharui oleh PB sebagai "baptisan" (Kol 2.11-12). Dimana arti dan makna dari keduannya (sunat dan baptisan) adalah sama antara lain:
  1. Sebagai alat keselamatan untuk menerima janji-janji akan kasih karunia dari Allah
  2. Sebagai tanda dan materai bahwasannya kita ikut di dalam persekutuan Kristus dan untuk PL sebagai persekutuan warga Israel yang taat kepada Allah
  3. Sebagai pengampunan dosa karena melalui baptisan kita di bersihkan dari dosa-dosa sehingga kita beroleh hidup baru (Rm 6.3).



Sermon Jamita Minggu Sexagesima
Jeremia 1.4-10
Minggu 03 Pebruari 2013
1.          Martimbanghon angka panurirang na asing, adong do manang piga keistimewaan ni panurirang Jeremia (a). Nunga ditotophon Debata ibana gabe panurirang andorang dibortian ni inana dope si Jeremia. (b). Nunga diparbadia Debata ibana andorang so ruar dope sian bortian ni inana, asa talup ibana gabe panurirangNa. (c). Secara langsung do ibana dipabangkit Debata gabe panurirang tu angka bangso, ndada holan tu bangso Juda. Mansai tangkas do didok di ayat 9; Nunga sahat hulehon angka hatangku tu bagasan pamanganmu. (d). Mansai tangkas do dipasahat Debata angka tanggungjawab siulahononna songon panurirang secara negatif didok ; Mangurati dohot maniaphon, mangago dohot mangalaho, dungi secara positif didok muse; paulihon dohot manuan(ay 5,10).
2.        Alai ndang manghorhon haginjangon ni roha keistimewaan ni panjouon ni si Jeremia i. Alai dihorhon hasurungan ni panjouonna i do hajojonokna tu Debata, di parsaoran dohot di panghobasionna songon panurirang. Mansai rosu situtu do parsaoran ni panurirang Jeremia dohot Debata. Hira na maraleale do nasida, songon na targombar sian panghataion ni si Jeremia dohot Debata di bnd 20.7-20. Alai nang pe songoni hira na maraleale nasida, tongtong do dipatuduhon panurirang Jeremia serep dohot unduk ni rohana mangoloi Ibana, hombar tu pandok ni Debata : Manang tudia pe ho husuru, ingkon tusi ho laho, jala manang aha hutonahon tu ho, ingkon i do hatahononmu (ay 7). Alani mansai tangkas do dipatolhas si Jeremia hata ni Debata, ndang olo ibana palemeslemes jamitana, atik pe mansai koras jala sogo roha ni halak manangihonsa. Memang laos ala ni jamita na tegas jala koras i ma gabe godang parungkilon dohot hasusaan diae ibana. Alai ndang mabiar ibana ai pos do rohana di hata ni Debata na mandok ; Unang ho mabiar, maradophon nasida, ai sai Ahu do donganmu, paluahon ho (ay 8).
3.        Angkup ni i, atik pe godang hasurungan ni panjouonna, alai ndang gabe halak na istimewa ibana di jolo ni natorop. Mansai tangkas do dirajumi ibana dirina dos dohot halak na asing, na rap tinompa ni Debata.   Mansai tangkas do panghilalaanna i tarida sian pandohanna, songon na ni dok ni halak Batak : ramba na poso do iba, na so tubuan lata, naposo dope iba, jala na so umbotoo hata (ay 6). Alai laos disi ma dipatuduhon si Jeremia, ndang na naeng marsidalian ibana manang naeng manulak panjouon ni Debata. Ai marhite pandohan i dipatedek si Jeremia hagaleonna, laos huhut haradeonna marsiajar. Alani do umbahen dialusi Debata ibana: Unang dok; nab ajar dope ahu (ay 7). Singkat ni ganggu ni rohana mangula ulaon na pinasahat ni Debata gabe tubu pos ni roha dohot hatauon gabe naposo ni Debata. Sahat tu sadarion on pe tongtong do diparade Debata na ringkot di manang ise na rade mangoloi joujouNa. Lapatanna tung so sundat do sangkap ni Debata ala ni hagaleon manang hahurangan ni angka naposoNa; ai marhuaso do Ibana pauliulihon saluhutna asa tung saut sude sangkapNa marhitehite angka naposo na pinabangkitNa i.
4.        Marhite panjouon ni panurirang Jeremia i, naeng ditogutogu hita asa lam tangkas mangoloi Debata laho mamboan haimbaruon di masyarakat, di huria dohot di tongatonga ni masyarakat. I ma marhitehite na mangurati dohot maniaphon angka pangalaho na robi, asa jumpang parsaoran na gok dame dohot las ni roha. Ingkon lohaon jala bolongkonon ma nasa na mangambati hita mangulahon na nidok ni Debata, asa sahat pasupasu dohot hangoluan sian asi ni rohaNa. Dungi pinauli ma roha dohot pingkiran na imbaru jala sinuan ma holong ni roha, asa lam marbungaran harajaon ni Debata di portibi on. Songoni ma ganup halak Kristen dijou Debata gabe sira dohot panondang ni portibi on (Mat 5.13-14).
5.        Molo tarajumi dirinta halak na gale, na metmet, siotik partubu manang somal didok golongan minoritas, taingot be ma na dipauli Debata do haimbaruon di ngolu ni angka ni angka bangso marhite na pabangkit angka na gale dohot na metmet (jaha Ul 4.10-12). Alai dibagasan unduk dohot serep ni roha tajalo ma hagogoon dohot hatauon sian Debata marhite na manghangoluhon hataNa, songon na sinohalan ni panurirang Jeremia.  Molo dibagasan hita hasintongan ni hata ni Debata, gabe ndang mabiar be hita maradophon manang aha pe di portibi on. Gariada saleleng mangolu hita gabe pangoloi, na patolhashon dohot sintong sude na tinonahon ni Debata. Antong, marlas ni roha ma hita molo diparar Debata hita gabe naposoNa, jala tapasaut ma nanidokNa marhite pangulmiton ni ngolunta ariari. Amen

Acara Bona Taon

 



Acara Partangiangan Bona Taon Huria
(Pamuhai ni Partangiangan Lingkungan)
Di
 HKBP Panei Tongah Ressort Panei Tongah
Sabtu, 02 Pebruari 2013
01. Parangaradeon diri:
L    :     Marolopolop tu Debata ma hita. Taendehon ma hamuliaon ni goarNa. Marmulia ma tabahen pujipujianNa. Tadok ma tu Debata: Tung na songkal do angka pambahenanMu. Binahen ni hinatimbul ni gogoM, ingkon marsomba tu Jahowa ma hita, jala taulahon nanidokNa.
H   :     Saluhutna silehonlehon na denggan dohot nasa ulibasa na mauliutus, na ro sian banua ginjang do i, sian Ama ni angka hatiuron, ndang adong anggo di Ibana manang halinu ni pangkusoran. Taingot ma! Na mamolus do portibi on rap dohot pinangido ni rohana, alai na mian ro di saleleng ni lelengna do na mangulahon lomo ni rohaNa. Halinu sambing do jolma i mardalani, alogo sambing do digulut-gulut, sai papunguhon do ibana, hape ndang diboto manang ise na mangahutisa muse. Molo songon i, aha ma dohononta di adopan ni Debata Pardenggan basa i?  
L    :     Ditompa Debata ma roha na ias dibagasan hita, jala dipaimbaru ma tondi na marsihohot dibagasan hita, asa tung tarulahon hita lomo ni rohaNa. Godang ma tongon na binahen ni Jahowa tu hita, jadi marhilas jala marolopolop ma hita disi.
H   :     I do tutu. Masa ma di tingkim haporseaon, hinagok ni angka hatuaon, hapistaran dohot parbinotoan, biar mida Jahowa pangalapan arta di hita. Taingot ma! Angka na marhaposan tu Jahowa maruli hagogoon mardapot-dapot, gabe marhabong ni lali laho manaek. Marlojongi hita, ndang olo loja, mardalani hita na so jadi mandate.
L    :     Antong! Sian nasa rohanta, tasombahon ma olopolop ni tondinta di na rap hita mangendehon: Marolopolop tondingki ai naung di tobus Jesus i…..!
S: Mangendehon BE. 435: 1 + 3Marolopolop tondingki”
1.   Marolopolop tondingki, ai naung ditobus Jesus i. Hamu sude bege ma i sai las rohangku mandok i. Sonang ni tingki i dung jumpang Jesus Tuhanki. TondiNa mangajari au, tarbaen marlas ni roha au. Sonang ni tingki i, dung jumpang Jesus Tuhanki. ~~jongjong~~
2.          Tu Jesus sahat ngolungki saleleng ni lelengna i. Rap dohot au endehon ma endengku na imbaru da. Sonang ni.......!
02. Votum – Introitus – Tangiang:
L    Marhitehite Goar ni Debata Ama, anakNa Tuhan Jesus Kristus dohot Tondi Parbadia, na manompa langit dohot tano on. Amen. Mandok mauliate ma hamu di Jahowa, ai na basa do Ibana, ai ro di salelenglelengna do Asi ni rohaNa i. Sai urupi ma hami ale Jahowa Debatanami, Sai tumpahi ma ngolunami hombar tu asi ni rohaM.
                   H:Tahalomohon ma pangajaran ni Jahowa, jadi lehononNa ma tu hita napinangido ni rohanta. Tapasahat ma dalanta tu Jahowa jala tahaposi ma Ibana asa Ibana paturehon.
L    Taoloi ma Jahowa marhitehite las ni roha, ro be ma hita tu joloNa marhitehite olopolop. Taboto ma: Jahowa do Debata; Ibana do na jumadihon hita, jala Ibana nampuna hita, bahen bangsoNa dohot birubiruNa.
S    Martua ma ganup na manghabiari Jahowa, na marparange di angka dalanNa i. Sai panganonta do na niula ni tanganta, martua ma hita jala sonang.
L    :  Tapuji ma Jahowa, ai Pardenggan basa do Ibana; taendehon ma goarNa, ai hasudungan ni rohanta do Ibana. Haleluya !!! Martangiang ma hita: Ale Tuhan Debata, huboto hami, ndada ala ni gogo dohot habisuhonnami umbahen tarbahen hami tolhas tu taon 2013 on; tung holan ala Asi ni rohaM sambing do. Hupasahat hami ma ngolunami tu Ho mandalani ariari na pinasahatMu tu hami di taon 2013 on. Manang dibagasan las ni roha manang arsak ni roha hami, holan Ho sambing ma huhaposi hami. Ala ni, tambai ma nang haporseaonnami, asa tongtong hami marsigantung tu Ho. Urupi jala pargogoi ma hami marhite tondiM, asa tulus marolopolop, mariaia tondinami sumombahon pasupasu nanilehonMi tu hami songon parbue ni haporseaonnami na sintong di adopanMu. Hupasahat hami ma tangiangnami on tu Ho, marhite Tuhan Jesus Kristus na pasadahon hami mandok mauliate tu adopanMu na badia i. Amen. ~~~ Hundul ma hita~~~
03. Koor: NHKBP
04. Epistel :  Jeremia 1: 4 - 10
L    Hamuna angka dongan! Tajaha ma turpuk Epistel di pamuhai ni partangiangan Wijta di borngin on, i ma na tarsurat di Jeremia 1: 4 – 10 : Jadi na ro ma hata ni Jahowa tu ahu mandok songonon :
H   : Tangan so hujadihon dope ho di bortian nunga hutanda hian ho; jala tagan so ruar dope ho sian ampuan ni natorasmu, nunga huparbadiai hian ho: hupabangkit ho gabe panurirang tu angka bangso.
L    Dungi ningku ma; iale Tuhan Jahowa, ida ma ndang huboto manghatai, ai na bajar dope ahu.
S    : Jadi ninna Jahowa ma mandok ahu : unang dok ; na bajar dope ahu. Ai manang tudia pe ho husuru, ingkon tusi do laho, jala manang aha hutonahon tu ho, ingkon ido hatahononmu.
L    :  Unang ho mabiar maradophon nasida, ai ahu do donganmu, paluahon ho, ninna Jahowa.
H   :  Dungi dipatoltol Jahowa ma tanganna, jala dijama pamanganghu, jala ninna Jahowa mandok ahu; ida ma nunga sahat hulehon angka hatangku tu bagasan pamanganmu
L    :  Ida ma, hupabangkit do ho sadarion mangaranapi angka bangso dohot harajaon, laho mangurati dohot maniaphon, mangago dohot mangaloha, paulihon dohot manuan. Intap ni do sahatna. Martua do angka na tumangihon Hata ni Debata, jala na umpeopsa. Amen.
05. Koor: PT.Pokkan-Immanuel
06. Marende BE. 707: 1 + 3 “Hagogoon dohot apulapul”  
1.       Hagogoon dohot apul-apul do dilehon Tuhan i tu au. Ganup ari au ditogutogu, ganup tingki di ondingi au. Ai hombar tu lomo ni rohaNa, do dilehon Tuhan i tu au. Ro marsorin arsak las ni roha, haporseaonku di patau.
3.      Songon Ama do tu anakhonna, holong ni Tuhanta i tu au. Ndang mansadi pangurupionNa, hombar tu padanNa na tu au. Debata Amanta na di ginjang, i do haposanku sai tongtong. Dipangiringiring ni tanganNa dame sonang do rohangkinon.
07. Tangiang Pangondianon:
08. Koor: Ina Kamis & Ama
09. Marende BE. 697:1 - 2  “Molo Ho do huihuthon”
1. Molo Ho do huihuthon, dame sonang rohangki, sai horas jala martua nasa na hinophopMi. Ref. Ho tongtong ihuthononku, Jesus na palua au. Ho sambing do oloanku alani martua au.
2. Hupelehon ma diringku mangihuthon lomoMi, ndada be na olo salpu na manggohi rohangki. Ho tongtong ihuthononku....!
10. Jamita: Mateus 10.5-15
11. Marende BE. 714: 1-P.Pelean “Tuhan na marmahan hami”
1.       Tuhan na marmahan hami togu hami ruasMon. Lehon dameMi di hami angka na hinophopMon. Tuhan Jesus Sipalua, Parmahani ruasMon. Tuhan Jesus Sipalua, parmahani ruasmon.  
      2.         Tuhan Parmahan haposan dongan na sumurung i. Sai padao pangunjunan togu ma na lilu i. Tuhan Jesus Sipalua, pasupasu ruasMi. Tuhan Jesus Sipalua, parmahani ruasMi.
12. Panghirimon Mangulahon Hata Ni Debata:  
L   Hamuna angka dongan na hinaholongan! Nunga marsaringar Hata ni Debata tu bagasan rohanta na mandok: "Sadari on, di na binegemuna soaraNa, unang ma papir hamu rohamuna, songon nasida na tangkang roha uju i. Taingot ma! Holan ala ni haporseaonta di Jesus Kristus do malua hita sian ragam ni dosa dohot hajahaton, ndang dibaloshon tu hita saluhutna dosanta. I do sihamauliatehonon ni rohanta dinapinaloasNa HuriaNa tolhas di taon 2013 on.
A   :  Dipagomos Debata ma rohanta manundalhon dosa i, Dipaganda ma ringgasnta mangulahon HataNa. Asa unang lalap rohanta di portibi on.
I     :                  Sai diapuli Debata ma rohanta dohot holong ni rohaNa, jala dijalo tangiangta ala denggan ni basaNa. Dipadao sude jea sian ngolunta asa unang marsak hita, jala asa lam togu rohanta manghaporsai Ibana.
N  : Dipaian Debata ma HataNa i mangapuli rohata, dipadao  sude pangago sian hita asa gok las ni rohanta mangoloi Ibana ganup ari.
L   Hamuna angka dongan! Pos ma rohanta di Debata, lehononNa do las ni roha dohot panghirimon na mangolu tu hita, nang pe marombas-ombas arsak nang las ni roha taadopi di taon naung salpu i. Alai dumenggan jala tumonggi ma daionta asi ni rohaNa di taon 2013 on. Ndang tarasam hita tahe denggan basa ni Jahowa mangaramoti HuriaNa sahat tu nanaeng patupa. Alani, patut tapuji Ibana jala taoloi na nidokNa. Nuaeng pe, tapahibul ma rohanta manombahon tangiang panghirimon ni rohanta mangulahon Hata ni Debata. Lambok ma taelekhon tu adopanNa nabadia i: “Sai unang jujur dosa i, binaen di taon na salpu i...”
                        ~~~~Jongjong ma hita saluhutna~~~~~
S    : Mangendehon BE. 70: 4 – 5 ”O Jesus Sipangolu au”           
4.  Sai uSai unang jujur dosa i binaen di taon na salpu i. Urasi hami sasude asi rohaM di hami be. Urasi hami sasude, asi rohaM di hami be.
5.   Urupi hami mangoloi PatikMu jala pargogoi. Lao manundalhon dosa i, nang nasa jat ni rohangki, lao manundahon dosa i, nang nasa jat ni rohangki.  
13. Tangiang Pelean-Ale Amanami – Pasupasu –Amen 3x diendehon
 

Add a comment